Gratis geleverd vanaf €350
Kies zelf uw leverweek
Rechtstreeks van de kweker
Online betalen
3 Maanden aangroeigarantie
Jonge laurierplanten in het veld bij kwekerij Aalst Tuinplanten

Klantenservice

Wij helpen u graag verder!

Of u nu een vraag heeft of hulp nodig heeft bij het kiezen van de juiste planten, u kunt altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

Wij staan voor u klaar via telefoon, e-mail of chat. Ook via onze social media kunt u gemakkelijk contact met ons opnemen. Liever zelf op zoek naar een antwoord? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen, zodat u met een goed gevoel verder kunt met uw tuinplannen!

Icoon Aalst Bezorging

 

Kwekerij & expeditie

Lage Heide 20
5521 NM Eersel

 

Medewerker van Aalst Tuinplanten belt met klant tussen de laurierplanten

Hulp nodig van onze deskundigen?

Onze experts helpen u graag

Ons team is 6 dagen per week beschikbaar om al uw vragen over producten en bestellingen te beantwoorden, zodat u altijd de hulp krijgt die u zoekt!

Garantie en retourneren

U heeft het recht om uw bestelling binnen 14 dagen na levering door onze bezorgdienst te retourneren. Wilt u gebruikmaken van dit recht? Klik dan hier om naar het herroepingsformulier te gaan.

De kosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Binnen twee werkdagen na ontvangst van uw herroepingsmelding nemen wij contact met u op om het verdere retourproces met u te bespreken. Zodra wij de geretourneerde planten hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag via hetzelfde betaalmiddel aan u terugbetaald.

Voor meer informatie over retourneren en de volledige voorwaarden, verwijzen wij u graag naar onze Algemene Voorwaarden.

Wij hechten veel waarde aan uw tevredenheid over uw bestelling. Heeft u verkeerde of beschadigde planten ontvangen? Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op.

Voorbeelden van situaties waarbij u contact met ons kunt opnemen zijn: als u een verkeerd aantal planten heeft ontvangen, als de soort niet overeenkomt met uw bestelling of als de kwaliteit van de planten niet naar wens is.

U kunt ons bereiken via ons contactformulier, telefonisch of per e-mail. Wij zullen ons uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Bij Aalst tuinplanten hechten wij grote waarde aan uw tevredenheid en streven wij naar de hoogste normen van kwaliteit voor onze producten. Iedere plant die u bij ons bestelt, komt rechtstreeks van de kwekerij en wordt zorgvuldig geselecteerd op basis van kwaliteit. Wij bieden een aangroeigarantie van één maand voor de door ons geleverde planten, op voorwaarde dat deze volgens onze richtlijnen worden aangeplant en verzorgd. Deze garantie garandeert dat de planten binnen één maand na de leverdatum stevig geworteld zijn en groei vertonen, mits de correcte aanplantinstructies en bodemvoorbereiding zijn gevolgd.

Mocht u na enige tijd merken dat een of meerdere planten verzwakken of overlijden, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Vaak zijn dergelijke kwesties te wijten aan verzorgingsfouten en met onze deskundige adviezen kunnen de planten doorgaans snel herstellen. Indien de planten ondanks juiste verzorging niet in goede staat verkeren, kunt u bij ons terecht voor verdere ondersteuning.

Let op dat wij geen garantie kunnen bieden in de volgende situaties: het niet naleven van onze bodemvoorbereidingen en aanplantinstructies, incorrect waterbeheer (zoals onvoldoende of overmatig water geven), vorstschade na levering, of schade veroorzaakt door weersomstandigheden, ongedierte, dierenvraat, schimmels, of ondeskundig gebruik van gewasbeschermingsmiddelen en meststoffen na levering. Wortelgoed-planten zijn uitgesloten van de aangroeigarantie.

Voor meer details over de voorwaarden en eventuele uitsluitingen kunt u altijd onze Algemene voorwaarden raadplegen. Neem bij eventuele problemen of vragen direct contact met ons op. Onze klantenservice zal binnen twee werkdagen reageren om het probleem te bespreken en een passende oplossing te vinden.

Heeft u uw bestelling niet ontvangen op de afgesproken dag of in de afgesproken leverweek? Neem dan contact met ons op via een van onze contactmogelijkheden. U kunt ons bereiken via e-mail, telefoon, of door het contactformulier in te vullen. Wij zorgen ervoor dat uw bericht zo snel mogelijk wordt behandeld en zoeken samen met u naar een passende oplossing.

Komt de planthoogte van de ontvangen planten niet overeen met de door u bestelde maat? Neem dan contact met ons op via een van onze contactmogelijkheden, zoals e-mail, telefoon, of ons contactformulier. Wij zorgen ervoor dat uw melding snel wordt behandeld en zoeken samen met u naar een passende oplossing.

Planten zijn levende producten en veranderen met de seizoenen. Hierdoor kunnen ze qua grootte, kleur of bloei afwijken van de foto’s in onze webshop.

Wij leveren alle planten rechtstreeks uit onze kwekerij en garanderen dat ze altijd van hoge kwaliteit zijn, ongeacht het seizoen. U krijgt dus altijd sterke en gezonde planten!

Bestelling en betaling

Bij Aalst tuinplanten kunt u betalen met de volgende methoden:

  • iDEAL
  • Creditcard
  • Apple pay
  • Visa
  • PayPal
  • Bancontant

Kies de methode die u het beste uitkomt en volg de instructies voor betaling. Heeft u vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Om een bestelling te plaatsen, dient u eerst de gewenste producten toe te voegen aan uw digitale winkelwagentje. Dit doet u door op de groene knop met het winkelwagentje-icoon te klikken die bij elk product zichtbaar is.

Nadat u alle gewenste items in uw winkelwagentje heeft geplaatst, kunt u uw bestelling afronden door naar de pagina van uw winkelwagentje te gaan. Hier kunt u uw geselecteerde producten controleren en de betaling starten. Volg de instructies op het scherm om de betaling te voltooien en uw bestelling te bevestigen. Na succesvolle afronding van de betaling ontvangt u een bevestiging van uw aankoop en wordt uw bestelling klaargemaakt voor verzending.

Wilt u uw bestelling annuleren of aanpassen? Dit is mogelijk, zolang de bestelling nog niet in behandeling is genomen of ons magazijn heeft verlaten. Voor zowel annuleringen als wijzigingen verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen, zodat we dit direct voor u kunnen regelen.

Aanpassingen in aantallen of producten zijn niet mogelijk binnen een bestaande bestelling. In dat geval kunt u de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft, we helpen u graag!

Bezorging en levertijd

U kunt uw planten zelf bij ons ophalen op Lage Heide 20, 5521 NM Eersel. Wij zullen per e-mail of telefonisch contact met u opnemen om een ophaalmoment af te spreken. Onze reguliere openingstijden zijn van maandag tot en met zaterdag van 08:00 tot 17:30 uur. Indien deze tijden niet schikken, kunnen wij in overleg alternatieve afspraken maken.

Bij palletzendingen hoeft u niet aanwezig te zijn bij de levering van uw planten. U dient echter bij uw bestelling aan te geven waar de planten mogen worden afgeleverd. Indien u deze informatie niet heeft verstrekt en u achteraf toch niet thuis bent, verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen via telefoon, e-mail of ons contactformulier. Wij zullen dan zorgdragen voor een geschikte oplossing om de planten op een veilige plek rondom uw woning of oprijlaan te plaatsen, op voorwaarde dat uw pand toegankelijk is voor een kleine vrachtwagen.

Bij het plaatsen van uw bestelling via onze webshop kunt u zelf een leverweek kiezen voor palletzendingen. De levering vindt normaal gesproken plaats binnen 2 tot 5 werkdagen. De exacte dag en tijd kunnen we vooraf niet garanderen, maar leveringen worden uitgevoerd van dinsdag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur.

Houd er rekening mee dat in sommige gevallen, bijvoorbeeld bij speciale orders of onverwachte omstandigheden, de levertijd kan afwijken. In uw winkelwagentje vindt u altijd de meest actuele levertijd voor uw bestelling.

Helaas is het niet mogelijk om een vaste dag of tijdstip voor de levering van uw bestelling aan te geven. Bij palletzendingen kunt u tijdens het bestellen in onze webshop wel een leverweek selecteren. De bezorging vindt vervolgens plaats tussen dinsdag en vrijdag, tussen 08:00 en 18:00 uur.

Wij zorgen ervoor dat uw planten in perfecte conditie bij u aankomen. Planten met kluit of kale wortel worden zo laat mogelijk uit onze kwekerij gehaald, grondig gecontroleerd en voorzien van water voordat ze op transport gaan. Vervolgens worden ze stevig verpakt om uitdroging en beschadiging tijdens het vervoer te voorkomen.

Planten in pot worden eveneens pas op het laatste moment klaargezet en verpakt, zodat de kwaliteit optimaal behouden blijft. Dit zorgt ervoor dat zelfs bij eventuele vertragingen de planten in goede staat blijven.

Grote planten en bomen worden op een pallet geleverd door een transportbedrijf. Om beschadiging te voorkomen, verpakken wij de planten zorgvuldig en stevig, zodat de kwaliteit tijdens het transport behouden blijft.

Meer informatie en foto’s van onze verpakkingswijze vindt u op onze website. (Klik hier)

Nee, het is helaas niet mogelijk om planten op onze kwekerij uit te zoeken. Al onze planten zijn uitsluitend beschikbaar via onze webshop. Hierdoor kunnen wij efficiënt werken en u de beste kwaliteit planten leveren. Heeft u vragen over ons assortiment? Neem gerust contact met ons op!

Voor orders boven de €350,- is de verzending gratis. Voor orders onder dit bedrag rekenen wij €55,- aan verzendkosten in Nederland en België.

Voorwaarden en privacy

Onze algemene voorwaarden zijn hier te vinden.

Bekijk hier onze disclaimer.

Alles over ons privacybeleid vindt u hier.